25230 22502

Σχολική εκδρομή γυμνασίου Κάτω Νευροκοπίου - Παρανεστίου στην Αθήνα.

Print Email

Συντάκτης: Γαλόπουλος Παναγιώτης

Η εκδρομή ήταν δωρεά του ιδρύματος της Βουλής των Ελλήνων προς τους μαθητές των απομακρυσμένων γυμνασίων Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης. Ανάμεσα σε αυτά και τα γυμνάσια Κάτω Νευροκοπίου και   Παρανεστίου .

Το πρόγραμμα της εκδρομής καθορίστηκε από το ίδρυμα της Βουλής. Αρχικά αναχωρήσαμε από το Κ. Νευροκόπι με λεωφορείο για το αεροδρόμιο Μακεδονία  όπου επιβιβαστήκαμε σε αεροπλάνο με προορισμό την Αθήνα.

Μόλις το αεροπλάνο προσγειώθηκε στο αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος  μας περίμενε ο ξεναγός του προγράμματος. Μπήκαμε στο λεωφορείο και ξεκινήσαμε για τον πρώτο μας προορισμό, το Θέατρο Badminton στο οποίο παρακολουθήσαμε-συμμετείχαμε στο πρόγραμμα dialogue in the dark. Οι υπεύθυνοι του προγράμματος μας χώρισαν σε 6 μικρές ομάδες και μας παρουσίασαν αντικείμενα από την καθημερινή ζωή των ανθρώπων με προβλήματα όρασης. Μόλις τελειώσαμε από τις παρουσιάσεις πηγαίναμε σε ένα μεγάλο χώρο όπου επικρατούσε απόλυτο σκοτάδι. Αποτέλεσμα ήταν οι υπεύθυνοι να μας κάνουν να νιώσουμε τυφλοί. Φυσικά για εμάς στην αρχή ήταν δύσκολο αλλά μετά με την βοήθεια συνοδών, ανθρώπων με προβλήματα όρασης, αρχίσαμε να προσαρμοζόμαστε στο σκοτάδι. Οι άνθρωποι προσομοίασαν εκεί μέσα το κέντρο της Αθήνας στο οποίο περιηγηθήκαμε ως τυφλοί, βιώνοντας τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν αυτοί οι άνθρωποι στην καθημερινότητά τους.  Στο τέλος -αυτής της πολύ δυνατής εμπειρίας- μας είπαν μερικά πράγματα για την ζωή τους και απάντησαν στις ερωτήσεις μας. Μόλις τελείωσαν όλες οι ομάδες μπήκαμε στο λεωφορείο και πήγαμε στο ξενοδοχείο (Hotel Athens Atrium). Την επόμενη μέρα επισκεφτήκαμε τον χώρο της Ακρόπολης όπου είδαμε τον Παρθενώνα και βγάλαμε αρκετές ομαδικές φωτογραφίες. Αντικρίσαμε σχεδόν όλη την πόλη της Αθήνας  και βέβαια πριν ανέβουμε εκεί επισκεφτήκαμε το νέο μουσείο της Ακρόπολης. Εκεί είδαμε αρκετά γλυπτά και αγάλματα τα οποία σώζονται μέχρι σήμερα, επίσης βγάλαμε και εκεί ομαδικές φωτογραφίες, αλλά το ποιο ωραίο ήταν ότι βλέπαμε την Ακρόπολη μέσα από τις τζαμαρίες του Μουσείου. Κατεβαίνοντας από την Ακρόπολη κάναμε βόλτα στα στενά της Πλάκας και στον εμπορικό δρόμο της Ερμού.

Μια άλλη επίσκεψη ήταν στο Ζάπειο Μέγαρο όπου μπήκαμε μέσα και είδαμε όλους τους χώρους και μάθαμε την ιστορία του. Αμέσως μετά επισκεφτήκαμε την Βουλή των Ελλήνων.  Ξεναγηθήκαμε στην αίθουσα "Ελευθέριος Βενιζέλος" όπως επίσης και στην αίθουσα της ολομέλειας όπου καθίσαμε στα έδρανα των βουλευτών. Μετά το τέλος της επίσκεψης επιστρέψαμε στο ξενοδοχείο με το μετρό.

Μια πολύ όμορφη στιγμή της εκδρομής μας ήταν η επίσκεψη που κάναμε στο γυμνάσιο των Καμινίων όπου μας υποδέχτηκαν οι μαθητές του σχολείου. Εκεί τα παιδιά έκαναν μια υπέροχη παρουσίαση της περιοχής τους και χωριστήκαμε σε ομάδες με σκοπό να γνωριστούμε και να συζητήσουμε για θέματα κοινού ενδιαφέροντος. Στο τέλος κάναμε μια βόλτα με τα λεωφορεία στον Πειραιά και καταλήξαμε στο Πασαλιμάνι όπου κάναμε την βόλτα μας με τα πόδια.

Την τελευταία μέρα πήγαμε στο πλανητάριο όπου παρακολουθήσαμε στον θόλο την παράσταση "Στα μονοπάτια των Άστρων". Στην συνέχεια αναχωρήσαμε για το Ελευθέριος Βενιζέλος και κάπου εκεί τελείωσε αυτή η υπέροχη εκδρομή, η οποία θα μας μείνει αξέχαστη.