25230 22502 
 

Print Email

Η ομάδα μας 1

Τα Νέα Του Ρητορικού Ομίλου «Λυσίας»

_________«η τέχνη του καλώς λέγειν»                                                        «ο λόγος στους μαθητές!»__________

 

 

Φεβρουάριος 2010

 

Ο Ρητορικός Όμιλος «Λυσίας» του Γυμνασίου Κάτω Νευροκοπίου έλαβε μέρος στους Θ? Διασχολικούς Αγώνες Ρητορικής Τέχνης στην ελληνική γλώσσα, που διοργάνωσε η Φιλεκπαιδευτική Εταιρεία των Αρσάκειων Σχολείων Θεσσαλονίκης. Οι Αγώνες διεξήχθησαν στη Θεσσαλονίκη στις 6(Σάββατο) και 7(Κυριακή) Φεβρουαρίου 2010 στα Αρσάκεια Σχολεία Θεσσαλονίκης.

 

Read more ...

Print Email

«Λυσίας»: Ρητορικός Όμιλος Γυμνασίου Κ.Νευροκοπίου

 

Με αφορμή μία ομαδική άσκηση στα πλαίσια του μαθήματος της ?Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας? ?[ουσιαστικά δουλέψαμε με έρευνα πάνω στην επιχειρηματολογία και με ?λογομαχία? υπέρ και κατά της θανατικής ποινής]-?, ήρθαμε σε επαφή με την έννοια της «ρητορικής», της τέχνης δηλαδή  του «καλώς λέγειν».

Ο Όμιλος Ρητορικής Τέχνης «Λυσίας» γεννήθηκε το 2008 από μια ομάδα μαθητριών της β?&γ ? γυμνασίου. Το Σχολικό Έτος 2009-2010 δέκα(10) μαθήτριες της β?&γ? γυμνασίου και η καθηγήτρια Α.Παπασπανού, αποφασίσαμε να συνεχίσουμε. Μαζευόμαστε, λοιπόν κάθε Τρίτη (ενίοτε και Δευτέρες και Παρασκευές), μετά την 6η ώρα των μαθημάτων, ουσιαστικά για να μιλήσουμε ? για να «πάρουμε το λόγο» επίτέλους και οι μαθητές, που μέσα στην τάξη κάθε άλλο παρά αυτό μας επιτρέπεται να κάνουμε! Προσπαθούμε μέσα από προφορικές δραστηριότητες να βελτιώσουμε τις ικανότητες μας για επικοινωνία και να αναπτύξουμε τη δημιουργική μας σκέψη!

 

Τον όμιλο αποτελούν και ζωντανεύουν οι μαθήτριες:

Β? γυμνασίου

1. Αμβροσιάδου Δήμητρα

2. Καραντώνη Μαρία

3. Καρυπίδου Κική

4. Κατιρτσίδου Μαρία

5. Παπαδοπούλου Κυριακή

6. Παρμαξίδου Παναγιώτα

7. Σανοζίδου Κωνσταντίνα

8. Σανοζίδου Όλγα

Γ? γυμνασίου

9.    Ευθυμιάδου Μαρία

10. Κοπανέλου Δέσποινα

 

Εντάξαμε την προσπάθειά μας αυτή σε Πρόγραμμα Καινοτόμου Δράσης και συγκεκριμένα σε Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας! Πώς συνδέεται η Ρητορική με την Αγωγή Υγείας θα μας πείτε?! Εφόσον στα προγράμματα αυτά εντάσσονται ευρύτερα θέματα και Πολιτικής Αγωγής, θεωρήσαμε πως η «επικοινωνία» και η «δύναμη του λόγου και του διαλόγου», καθώς και η «καλλιέργεια της κριτικής και δημιουργικής σκέψης» αφορούν απόλυτα την Αγωγή του Σύγχρονου Πολίτη. Εντάξαμε, λοιπόν, τον όμιλό μας στην κατηγορία «Μαθαίνω για τη ζωή [Ψυχική Υγεία: Αυτοεκτίμηση, Αυτοσυναίσθημα ? Ανάπτυξη Δεξιοτήτων Λόγου / Αντιμετώπιση Προβλημάτων μέσα από το λόγο και το διάλογο / Διαπροσωπικές Σχέσεις»] και σ?εκείνη της «Αγωγής του Ενεργού Πολίτη [Ποιότητα Ζωής]».

 

Για περισσότερες πληροφορίες σχετικές με τους «λόγους ίδρυσης», τους «στόχους», τον «τρόπο λειτουργίας», και τις «γενικές αρχές σχεδιασμού» του Ρητορικού Ομίλου, βλέπετε εδώ [Καταστατικό Ίδρυσης του Ομίλου].

Print Email

 

Ρητορικός Όμιλος

_________«η τέχνη του καλώς λέγειν»                                                   «ο λόγος στους μαθητές!»__________

 

Λόγοι ίδρυσης Ρητορικού Ομίλου

-       Το να αναπτύξουν σήμερα οι μαθητές τις γλωσσικές και γενικότερα τις επικοινωνιακές τους δεξιότητες είναι προφανές ότι αποτελεί επιτακτικό αίτημα:

§      σε μια γενιά μαθητών που ενθαρρύνονται όλο και λιγότερο στην προσωπική έκφραση στο σχολείο, αλλά και αργότερα στη σύγχρονη κοινωνία?, και

§      όπου η ίδια η επικοινωνία μεταξύ τους περιορίζεται κυρίως μέσω γραπτών μηνυμάτων,

§      τη στιγμή που η εύκολη και υπεραπλουστευμένη τηλεοπτική γλώσσα και ο στερεότυπος λόγος διαμορφώνουν «αγκυλωμένη» και νωθρή σκέψη, άρα εύκολα χειραγωγήσιμη και ετεροκατευθυνόμενη,

-       ο προφορικός λόγος έχει χάσει τη σημασία του παρασέρνοντας μαζί του τη συνήθεια του αληθινού «διαλέγεσθαι».

-       Επειδή, επίσης, η αληθινή και αποτελεσματική «επικοινωνία», τόσο σε επίπεδο δυνατότητας διαχείρισης κρίσεων όσο και σε επίπεδο συναισθηματικής έκφρασης, κρίνεται απαραίτητη για την ψυχοσωματική ισορροπία και αποτελεί αξία που θέλουμε να ζούμε?,                                      ιδρύουμε τον Ρητορικό Όμιλο «ΛΥΣΙΑΣ» Κ.Νευροκοπίου.

 

Read more ...

Ηλεκτρονική Τάξη

Υπουργείο Παιδείας

Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο

Διαδραστικά Βιβλία